marți, 3 februarie 2009

"The Woman In White", by Wilkie Collins

http://images.amazon.com/images/P/055321263X.01.LZZZZZZZ.jpgAcum cateva saptamani am scotocit prin dulap (nu! god! nu ca as vrea, insa in ultima vreme mama a fost atat, dar atat de convingatoare cand a spus ca nu primesc nimic de ziua mea daca nu-mi fac ordine in camera incat m-a determinat sa renunt la orgoliul meu de "nu am chef! poate maine!" si a trebuit sa ma apuc de treaba) si am gasit, printre mormanele de bete de acadele si reviste Cool Girl, o carte. "Femeia In Alb". Yup, nu mai citisem de mult o carte , asa ca asta a fost momentul sa-mi reiau vechiul hobby cu cititul cartilor vechi si prafuite.
Recunosc, nu am citit`o pana la capat, mai am vreo 20 de pagini, insa cartea este geniala si nu am putut astepta inca 2-3 zile pana sa scriu postul asta. Asa ca am s-o fac acum, chiar daca , dupa cum am mai zis, cartea nu a fost terminata de citit, deci gandirile mele s-ar putea sa se schimbe pana la sfarsitul romanului (desi nu cred, cartea a fost creata mult prea minutios pentru a dezamagi chiar si pe cel mai nemultumit cititor).
Cartea .. cum sa spun eu ... marturiseste de la inceput caracterul umanitar si nobilele intentii morale pe care autorul isi propuse sa le slujeasca in povestirea sa lunga si - cum i-a aratat celebritatea de indata dobandita- plina de succes.
Autorul se distinge de alti contemporani (ex. Charles Reade cu povestile lui istorice sau Humphry Ward cu romanele ei grandioase sentimentale) prin faptul ca stie cum sa aduca misterul in toate colturile mintii dar stie sa nu plictiseasca pe nimeni.
Cartea debuteaza cu marturia cu Walter Hartright, un biet profesor de desen, care, dupa diferite intamplari nostime , ajunge sa predea arta manuirii creionului si pensulei (mostenita de la tatal sau) la o familie de baronet, cunostintele sale despre pictura fiind impartasite catre doua surori, domnisoara Halcombe si miss Laura Fairlie(surori vitrege), care se aflau in grija unchiului lor , Frederick Fairlie, in nefericitele imprejurari in care ambii lor parinti murisera cu multi ani in urma.
Intamplarile fac ca aceasta calatorie, catre resedinta Fairlie, sa fie punctul de placare al tuturor nenorocirilor care se vor petrece in continuare, aparitia casatoriei, crimei, disparitiei si nedreptatii fiind consecinte ale intalnirii domnului Hartright (28 ani) cu Anne Catherick, sau, mai concret zis, "Femeia in alb".
Recomand cartea cu caldura, mai ales pentru ca nu exista un film, ci doar un misical foarte reusit pe baza acestei carti. Pacat ca astfel de arta nu mai este apreciata, ci doar tampenii de manele si filme de doi lei . Ma rog, nu depun acum eforturi sa schimb asta, recomand doar o carte. E la latitudinea voastra daca vreti sa o cititi. Dca da, aici aveti link de unde puteti s-o cumparati. Eu zic ca merita:
http://www.amazon.com/Woman-White-Bantam-Classics/dp/055321263X

Niciun comentariu: